Tænker du på mobil marketing?
Hvis ikke, så burde du måske have mobil marketing som et centralt element i din marketingindsats. Danskernes brug af mobiltelefoner, eller rettere smartphones, er eksploderet over de seneste år. For enhver dansker har smartphonen en central placering i hverdagen, og vi bruger især mobilen digitalt til sociale medier og shopping. Og dette bekræftes af en nyere undersøgelse af danskernes mobiladfærd, som bekræfter, at smartphonen i løbet af de sidste to år er blevet shopperens bedste ven.
Skyhøje åbningsrater
Smartphonens centrale placering i den moderne forbrugers hverdag gør SMS-beskeden til en veloplagt kommunikationsform for virksomheder, der vil påvirke kunden, selv når denne er på farten. I en kompleks verden inden for mobilmarkedsføring ved vi, at SMS-beskeden – sammenlignet med andre meddelelsestyper (f.eks. push beskeder og notifikationer) – er et effektivt værktøj til at engagere. Uanset om det er salgsfremmende kampagner eller servicekommunikation (transaktions-SMS), anslås det, at mere end 90% af beskederne bliver åbnet. Et tilsvarende engagement findes ikke på andre kanaler. Derfor er og bliver SMS et vigtigt strategisk dialogværktøj – ikke mindst på baggrund af SMS-beskedens features og logik.
– at ramme kunden præcist der, hvor han eller hun er
– øjeblikkelig levering af dine budskaber
– opsætning af målbare links til din webshop, hjemmeside etc.
– at øge din omsætning via relevante og korte budskaber
– en lav kontaktpris i forhold til udbytte
– personlig kommunikation via indfletning af navne
SMS-beskeder kan også:
– modtages på alle typer mobiltelefoner og smartphones
– minde kunder om aftaler, online tilbud, sidste chance-tilbud osv.
– modtages over hele verden
– læses på alle mobiltelefoner (platform-uafhængig)
– indeholde dit firmanavn som afsendernavn
– altid modtages (ingen spamfilter på SMS)
5 gode tips til dine SMS-kampagner
Tip 1
Formuler dig venligt, kort og præcist. Forsøg gerne at indlede en dialog med modtageren.
Tip 2
Giv dig tydeligt tilkende. Sørg for, at dit afsender ID er tydeligt: Ingen kan lide at modtage anonyme meddelelser.
Tip 3
Fang modtagerens opmærksomhed med det samme. Udnyt den høje åbningsfrekvens med interessant og relevant indhold. Du kun har 160 tegn til rådighed.
Tip 4
Skab tydelige og effektive ’call-to-actions’. Inviter dine modtagere med enkle og direkte anmodninger: Tilmeld dig her, kom ind i vores butik, udfyld spørgeskemaet, udfyld formularen osv.
Tip 5
Lad være med at overdrive. For meget information, selv i simple SMS-beskeder, vil forstyrre modtagerne. Send hellere få, målrettede, relevante beskeder.
Globase tilbyder et af markedets mest pålidelige værktøjer til udsendelse af SMS-beskeder. Med Globase kan du med få klik oprette din SMS-kampagne til den valgte modtager, implementere dynamiske felter samt angive en responsiv landing page dedikeret til dit budskab, produkter osv. Oprettelse sker nemt via den integrerede editor med drag and drop – og så er du klar til udsendelse. Med Globase kan du nemt, sikkert og effektivt udsende helt op til 200 SMS-beskeder i sekundet.
Unik mulighed for tracking
Som noget helt unikt på det nordiske marked, kan du nu med Globase tracke, både hvordan din kampagne performer overall, og også helt ned på individniveau. Med detaljerede statistiske rapporter får du værdifuld data, du kan drage stor fordel af efterfølgende, når du næste gang skal udsende målrettede, relevante beskeder.
Jeg vil vide mere om Globase mobil marketing!
Lad os vise dig potentialet med Globase. Kontakt os via formularen, og lad os sammen se på mulighederne for en SMS-kampagne for din virksomhed.